Az Electrolux Group elsők között teljesítette a tudományosan megalapozott éghajlati céljait

Kategória: Hírek,érdekességek,újdonságok
2023.04.23. 16.05 | Módosítva : 2023.05.03. 13.28

Az Electrolux Group három évvel halad a terve előtt. A vállalat 2018-ban az első 100 vállalat között volt, amely meghatározta globális, tudományosan megalapozott éghajlati célját, és most az elsők között teljesíti azt.

A Science Based Targets initiative (SBTi – vagyis a tudományosan megalapozott célok kezdeményezés) egy olyan globális testület, amely lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy a legújabb éghajlati tudományos eredményekkel összhangban nagyra törő kibocsátáscsökkentési célokat határozzanak meg. A kezdeményezés célja, hogy világszerte felgyorsítsa azokat a vállalati folyamatokat, hogy 2030 előtt felére csökkentsék a kibocsátást, és 2050 előtt elérjék a karbonsemleges működést. A kezdeményezés a CDP, az ENSZ Globális Megállapodás, a World Resources Institute (WRI) és a World Wide Fund for Nature (WWF) együttműködésével jött létre. 

Az Electrolux Group a 2015-ös szinthez képest 82 százalékkal csökkentette abszolút 1. és 2. hatókörébe tartozó üvegházhatású gázkibocsátását közvetlen és közvetett a működés során, ezzel túlteljesítve a 2025-re kitűzött 80 százalékos célt. Ez összhangban van a vállalat 2025-re kitűzött céljával, amire az Electrolux hasonló, 25 százalékos csökkenést irányzott elő. Ez azt jelenti, hogy a vállalat három évvel a tervezett előtt elérte a 2025-re kitűzött, tudományosan megalapozott klíma célját -derült ki az Electrolux fenntarthatósági jelentéséből.

A 2022. évi fenntarthatósági jelentésben leírják, hogy az Electrolux Csoport leginkább energia- és víztakarékosabb termékei az összes eladott darabszám 24%-át és a bruttó nyereség 39%-át adták. A globális működés során felhasznált villamos energia 98%-a megújuló forrásokból származik. Az Electrolux Élelmiszer Alapítvány által 2016 óta 124 000 embert vont be a fenntartható táplálkozásba és annak népszerűsítésébe.

A Cooling 360 és ColdSense hűtőszekrénnyel hosszabb ideig teszi tartóssá az alapanyagokat, így segít csökkenteni az élelmiszerpazarlást. Milliókat ért el a fenntarthatóbb mosási szokásokat ösztönző globális kampány. Az első festék nélküli porszívót vezette be az Electrolux a vegyszerhasználat, az energia- és anyagterhelés csökkentése érdekében.

További kiemelkedő eredmények között tartja számon az Electrolux, hogy a fenntarthatóság kapcsán az egyik technológiai áttörés egy olyan beépíthető hűtőszekrénysorozat volt, amely új Ecometerrel segíti a vásárlókat az energiatakarékosabb választásban, valamint belső szigetelése 70%-ban újrahasznosított műanyagból készült. Az új, elöltöltős mosógépek évente átlagosan több mint 450 liter vizet takarítanak meg a felültöltős mosógépekhez képest.